Συχνές Ερωτήσεις

Γιατί ο οδοντίατρος μου με παρέπεμψε σε ενδοδοντολόγο;

Ο οδοντίατρός σας, εκτιμώντας την κατάσταση και τη δυσκολία της ενδοδοντικής θεραπείας που χρειάζεστε, σας παρέπεμψε σε εξειδικευμένο ενδοδοντολόγο, προκειμένου να σας δώσει τη δυνατότητα να λάβετε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Η παραπομπή σε ειδικό δε σημαίνει αδυναμία του οδοντιάτρου σας, αλλά σωστή εκτίμηση και κρίση της κατάστασής σας, με στόχο την παροχή σε εσάς της ανώτερης δυνατής οδοντιατρικής φροντίδας.

Τι είναι ο ενδοδοντολόγος;

Ο ενδοδοντολόγος ή ενδοδοντιστής είναι ο οδοντίατρος ο οποίος, μετά τις βασικές οδοντιατρικές σπουδές, έχει ακολουθήσει τριετές πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ενδοδοντολογία σε πανεπιστήμιο της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Η Ενδοδοντολογία είναι ο κλάδος της οδοντιατρικής που ασχολείται με την αιτιολογία, τη διάγνωση και τη θεραπεία των παθήσεων που αφορούν το εσωτερικό του δοντιού (ενδο) και των περιακρορριζικών ιστών. Ο ενδοδοντολόγος, διεξάγει μόνο ενδοδοντικές διαδικασίες έχοντας μεγάλη γνώση, κατάρτιση και εμπειρία σε αυτόν τον τομέα.

Τι είναι η απονεύρωση ή ενδοδοντική θεραπεία;

Αρχικά, πρέπει να επισημανθεί ότι οι δυο αυτοί όροι ταυτίζονται, αν και καθ’ υπερβολή, για λόγους κατανόησής τους από τους ασθενείς. Με τον όρο, λοιπόν, απονεύρωση ή ενδοδοντική θεραπεία αναφερόμαστε στη διαδικασία καθαρισμού και απολύμανσης του ριζικού σωλήνα ενός δοντιού ζωντανού ή νεκρού, με ή χωρίς αλλοίωση ή «κύστη».

Πόσες επισκέψεις απαιτούνται για μια ενδοδοντική θεραπεία;

Συνήθως μία ή δύο. Σε σπάνιες περιπτώσεις εκτεταμένης φλεγμονής, η θεραπεία παρατείνεται έως ότου υποχωρήσουν όλα τα συμπτώματα.

Πονάει;

Ο πόνος είναι η συχνότερη αιτία για την οποία κάνουμε ενδοδοντική θεραπεία. Παρόλα αυτά, η ενδοδοντική θεραπεία δεν προκαλεί πόνο, αντίθετα απαλλάσσει τον/την ασθενή από αυτόν.

Πόσο χρόνο αντέχουν τα απονευρωμένα δόντια;

Ένα δόντι, με μια σωστή ενδοδοντική θεραπεία, μπορεί να παραμείνει αισθητικά αποδεκτό και λειτουργικό για πάντα στο στόμα.